Uspješno završena redovita terenska nastava na studiju Arheologije u Gornjem Pologu
Studij Arheologije Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru uspješno je proveo praktični (terenski) dio nastave. Ove akademske godine studenti su imali priliku upoznati se sa primjenom nedestruktivnih metoda arheološkog istraživanja kroz intenzivni terenski pregled (ITP). Za studiju slučaja tom prilikom je odabrano arheološko nalazište gradinskog tipa Zvonigrad u Gornjem Pologu.
Sam cilj provedenih istraživanja bio je kartirati površinski arheološki zapis u smislu rasporeda, vrste, koncentracije i položaja pokretne arheološke građe – površinskih nalaza, kao i ostalih artificijelnih elemenata na samom nalazištu. Kako bi se prepoznali tipični uzorci koje možemo dovesti u vezu sa naseobinskim i drugim aktivnostima na samoj gradini i njenom užem prostornom kontekstu.
Sam proces intenzivnog terenskog pregleda (ITP-a) odvijao se unutar daljinski (remote) aplicirane mreže, tj. rastera. Prvi dio terenskog pregleda (infra – site analysis), obuhvatio je prostor konkretnog arheološkog nalazišta sa svrhom dokumentiranja i prikupljanja sveukupne arheološke građe – i. e. znanstveno upotrebljive mase svih zatečenih podataka. Dok se, drugi dio terenskog pregleda (extra – site analysis) odnosio na uži prostorni kontekst gradine, s posebnim naglaskom na identificiranje i dokumentiranje struktura koje možemo staviti unutar vremenskog/kulturnog okvira same gradine. Nakon terenskog pregleda nastavak istraživanja je organiziran kroz kabinetski rad, odnosno obradu prikupljenih podataka i arheološke građe.
Studenti su na taj način stekli osnovna praktična znanja o arheološkim nalazištima gradinskog tipa i njihovim prirodnim i prostornim odrednicama. Dok su se isto tako upoznali s osnovnim arheološkim tehničkim instrumentarijem i dokumentacijom koji se koristi prilikom intenzivnog terenskog pregleda, kao i različitim fazama i metodama prikupljanja te kasnije obrade prikupljene arheološke građe i podataka.
Terenska nastava odvila se u vremenskom intervalu od 17. - 28. travnja tekuće akademske godine.