Languages

Održana tribina na temu Uloga socijalnog rada u odgojno – obrazovnim ustanovama

Studij Socijalnog rada Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru održao je javnu tribinu na temu „Uloga socijalnog rada u odgojno – obrazovnim ustanovama“.

Cilj tribine bio je istaknuti važnost preventivnog djelovanja i angažiranja socijalnih radnika u odgojno-obrazovnim ustanovama.

Ravnateljica J.U. Gradskih vrtića Mostar Danijela Kegelj je kazala kako se već duže vrijeme javlja potreba za socijalnim radnicima u odgojno-obrazovnim ustanovama. „Počinje se razgovarati o toj potrebi pa se nadamo da će doći i do zaposlenja socijalnih radnika. Usred brojnih promjena u društvu, obiteljima, razvoju djece događaju se stvari kojima se mora pristupiti na jedan drugačiji način, a taj pristup bi imali socijalni radnici u odgojno-obrazovnim ustanovama“, kazala je Kegelj.

Prof. razredne nastave i stručna savjetnica u Ministarstvu prosvjete, znanosti, kulture i športa HNŽ Marija Jurčić je rekla kako je škola nakon obitelji najvažnija zajednica u koju jedno dijete ulazi te je važan čimbenik za intelektualni, emotivni i socijalni razvoj djeteta.

„Na žalost u posljednje vrijeme zbog različitih bremenitosti kojima je opterećeno bosanskohercegovačko društvo, a društvo smo u tranziciji i sve te promjene, problemi reflektiraju se na rad škola. Škola na žalost gubi svoju odgojnu funkciju. Socijalni radnici su potrebni u školama zbog povećanog broja različitih problema, različitih vrsta poteškoća kod djece, da bi se riješili ti problemi oni iziskuju multidisciplinaran pristup i socijalni radnici bi dobro došli u škole“, kazala je Jurčić.

Pročelnica Studija socijalnog rada doc. dr. sc. Anita Begić je kazala kako socijalni rad kao profesija svojim metodama djeluje na širokom polju društvenih pojava, pa tako i u polju preventivnih programa i radu s djecom s poremećajima u ponašanju. Istaknula je kako je krajne vrijeme za uvođenje preventivnih programa u osnovne škole kao dio obveznog kurikuluma. „Interdisciplinarni tim u osnovnim školama u radu s djecom, roditeljima i učiteljima vođen socijalnim radnicima prevenirao bi brojne teškoće. Apelira na donositelje odluka da poduzmu značajnije mjere i osiguraju sredstva za preventivne aktivnosti te nudi suradnju nastavnog osoblja Studija Socijalnog rada u razvoju takvih programa“, kazala je doc. dr. sc. Begić.

Izlaganje je održala i doc. dr. sc. Maja Nižić.