Languages

Održan je 2. Međunarodni znanstveni simpozij „Digitalna transformacija obrazovanja“.

Na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Mostaru održan je 2. Međunarodni znanstveni simpozij „Digitalna transformacija obrazovanja“.

Tema ovogodišnjeg međunarodnog znanstvenog simpozija bila je „Digitalne tehnologije i aktualni oblici nasilnih ponašanja među mladima“ s ciljem pružanja detaljnijeg razumijevanja suvremenih izazova aktualnih oblika nasilja među mladima s posebnim osvrtom na utjecaj digitalne tehnologije te predstavljanja najnovijih trendova i prakse u prevenciji.

Simpozij se održao u organizaciji studija Informacijskih znanosti i Savjetovališta za studente Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, a dio je projekta koji financira Hrvatska zaklada za znanost (br. 3553).

„Ideja o održavanju znanstvenog simpozija nastala je povodom obilježavanja desete obljetnice studija Informacijskih znanosti 2022. godine. Teme prvog simpozija bile su posvećene transformaciji obrazovanja uzrokovanom pojavom pandemije virusa Covid-19, a ovogodišnji simpozij posvetili smo aktualnoj temi o kojoj govore renomirani stručnjaci i znanstvenici. Strateški dokumenti, pa i znanstvene strategije pojedinih fakulteta naglašavaju sve nužniju interdisciplinarnost, povezivanje i multidisciplinarnost jer upravo takav pristup daje konkretne istraživačke rezultate, tako da nas veseli da smo uz domaće imali priliku čuti izlaganja znanstvenika iz SAD-a, Španjolske i Hrvatske“, kazao je prodekan za znanost Filozofskog fakulteta SUM-a i predsjednik programskog odbora simpozija prof. dr. sc. Marko Odak.

Simpozij je obuhvatio deset tematskih izlaganja u kojima su predstavljeni najnoviji rezultati o povezanosti digitalne tehnologije i ponašanja, prvenstveno nasilnog ponašanja među mladima. Istaknuto je kako današnja komunikacija putem tehnologije često ima persuazivan karakter, a stavovi mladih prema nasilju putem digitalnih medija često su pozitivni. No, naglašeno je da mladi skloni digitalnom nasilju su izloženi i drugim rizicima, uključujući seksualno rizično ponašanje i da vrlo često doživljavaju negativne posljedice na mentalno zdravlje.

Program konferencije održao se u hibridnom obliku (online i uživo) na hrvatskom i engleskom jeziku, u kojem su sudjelovali renomirani stručnjaci i istraživači iz Španjolske (Odjel edukacijske i razvojne psihologije Sveučilišta u Sevilli), SAD-a (Sveučilište New Haven), Republike Hrvatske (Odsjek za psihologiju Sveučilišta u Zadru, Odsjek za poremećaje u ponašanju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Studijski centar socijalnog rada Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu) i Bosne i Hercegovine.

U zaključcima simpozija naglašena je potreba za kontinuiranim, suradničkim djelovanjem različitih institucija u suočavanju s novim tehnologijama i potencijalnim opasnostima. Osim rada s mladima, predložene su smjernice za rad s odraslima kako bi se ojačali resursi i kapaciteti mladih u suočavanju s digitalnim promjenama.