Otvorena izložba Mira Vuce pod nazivom "Kad kipar slika"
U Muzeju moderne umjetnosti Sveučilišta u Mostaru otvorena je izložba "Kad kipar slika" akademskog kipara Mira Vuce koji se mostarskoj publici predstavlja po prvi put. Izložbenim postavom predstavljeni su radovi iz razdoblja od 1972. do 2002. godine.
U predgovoru za katalog izložbe, povjesničar umjetnosti Branko Franceschi zapisuje: „Izbor slika obuhvaćen izložbom u mostarskom Muzeju moderne umjetnosti, do sada je najreprezentativniji prikaz slikarskog opusa Mire Vuce.
Uz brojnu publiku na otvorenju su bili nazočni ravnatelj Muzeja moderne umjetnosti Marin Ivanović, kći Mira Vuce, Jasika Vuco Češnovar, inače i sama akademska umjetnica i Stjepan Skoko, ovogodišnji predstavnik BiH na Venecijanskom bijenalu koji je i otvorio ovu izložbu.
Ivanović je istkanuo kako se kipar Miro Vuco upisao u dionicu hrvatskog kiparstva ikoničkim skulpturama u javnom prostoru – Tina Ujevića i Franje Tuđmana, ali i slikarstva nezaobilaznim opusom koji se zasniva na dvije premise, a to su odlike enformel slikarstva te socijalno angažirane umjetnosti kroz grupu Biafra. Ovu izložbu promatra kao svojevrsnu uvertiru u veliku izložbu koja bi se trebala postaviti u Klovićevim dvorima iduće godine. Odlike koje Vuco gaji u skulpturi i koja je drugačija od hrvatskih kipara koji su radili u spomeničkoj plastici jest inauguracija poetičnosti, smatra Ivanović. Za razliku od gordosti i udaljenosti od pojedinca, kakve osjećaje često izaziva spomenička plastika, Vuco skulpturi daje osobnost i humanizam koja je u kolektivnoj memoriji sadržana u spomeniku Tinu Ujeviću, a skice za tu skulpturu nalaze se i u postavu ove izložbe. Formacije grupe Biafra 1967. godine, koja je željela humanistički dijalogizirati socijalne probleme, danas je definirana kao socijalno angažirana umjetnost koja je tada bila autentična i revolucionarna za razliku od današnje koja nastoji biti dopadljiva. Skulpture su razjapljenih usta i ekspresivnih izraza lica koja nastoje izići iz mukle trodimenzionalnosti skulpture i poslati poruku. Vucine slike, koje su nastajale kroz nekoliko desetljeća, Ivanović promatra sukcesivno polazeći od hrvatskog enformela od kojeg Vuco preuzima samo estetiku ne kao puku formu nego u nju unosi ekspresionizam i biafranski sadržaj. U likovnom smislu slike su građene u netradicionalnim slikarskim materijalima, slojevima boje, gipsa, metala i slično s mjestimičnim proplamsajima boje. Ivanović je poručio kako tragedija čovječanstva uvijek egzistira u nekim različitim oblicima, a umjetnici kao ljudi visoke senzibilnosti su tu da pokažu i osvijeste tu tragediju kroz načine koji su njima dostupni, a to je likovnost.
Jasika Vuco Češnovar rekla je kako Miro Vuco ovom izložbom izlazi u javnost nakon dugo vremena i da je to sada prva takva velika slikarska izložba jednog kipara i kako je to neobično jer smatra kako obično slikari rade prijelaze na kiparstvo okušavajući se i u tom mediju. „Materija spaja njegovo slikarstva i kiparstva na poseban način jer kiparstvu vraća tu slikarsku materiju koju možemo vidjeti na primjeru skulpture izrađene od kantica boje koja je spomenik slikarstvu i kiparstvu u isto vrijeme.“
Izložba akademskog kipara Mira Vuce Kad kipar slika ostaje otvorena u Muzeju moderne umjetnosti za sve posjetitelje u redovnom radnom vremenu do 8. prosinca 2024. godine.