Languages

Psihologija komuniciranja i etika u fokusu devetog izdanja konferencije PR, Media & Sports Days University od Mostar

Središnja tema devetog izdanja međunarodne znanstveno-stručne konferencije s područja odnosa s javnošću, integrirane komunikacije i medija PR, Media & Sports Days University of Mostar, koja je započela na Sveučilištu u Mostaru je Psihologija komuniciranja i etika u odnosima s javnošću, medijima i sportu. Trodnevna konferencija naglašava važnost razumijevanja psiholoških i etičkih aspekata u komunikacijskim procesima današnjeg društva. Pozdravnim govorima otvorili su je rektor Sveučilišta u Mostaru prof. dr. sc. Zoran Tomić i predsjednik Organizacijskoga odbora konferencije dr. sc. Marijan Primorac, doc.

Na svečanom otvaranju PR, Media & Sport Days University of Mostar konferencije, rektor SUM-a prof. dr. sc. Zoran Tomić naglasio je važnost pravilnog razumijevanja odnosa s javnošću u današnjem društvu te potrebu za modernizacijom znanja iz ovog područja. “Svaki dan sam svjedok kako se odnosi s javnošću krivo tumače, kako se prenose znanja koja su danas zastarjela. Zato služi ova konferencija da bi dala novo znanje i da bi to znanje stavili tamo gdje mu pripada u interdisciplinarni kontekst jer ono konvergira i nije samo za sebe", izjavio je prof. dr. sc. Tomić. Posebno je istaknuo kako ova konferencija ima ključnu ulogu u težnji za izvrsnošću u proučavanju odnosa s javnošću, posebno za studente koji su njezina primarna publika.

Konferenciju organiziraju Studij odnosa s javnošću i Studij novinarstva Filozofskog fakulteta u Mostaru uz suorganizatore Sveučilište Sjever iz Republike Hrvatske, Udruženje za odnose s javnostima u BiH - PRIBA te Udruga studenata odnosa s javnošću Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru – PRUMO.

Program konferencije obuhvaća pet ključnih sekcija: odnosi s javnošću, mediji, sport, studentska sekcija te poster prezentacije. Konferencija ima za cilj jačanje interdisciplinarne suradnje između akademskih i profesionalnih krugova, uz naglasak na važnosti psiholoških uvida u području odnosa s javnošću, medija i sporta.

„Naša želja je da ova konferencija nastavi rasti kao središte za inovativne ideje. Naša vizija ostaje ista, želimo da konferencija postane vodeća platforma u regiji koja postavlja standarde u komunikacijskim praksama. Nadamo se da će i ovo izdanje, kao i sva prethodna, doprinijeti razvoju etičkih i psiholoških osviještenih komunikacijskih strategija koje će oblikovati buduće generacije stručnjaka u područjima odnosa s javnošću, medija i sporta“ kazao je doc. dr. sc. Marijan Primorac, predsjednik Organizacijskog odbora.

Prvi dan devetog izdanja konferencije, donio je niz zanimljivih izlaganja i panel rasprava o etici i psihologiji u komunikacijskim procesima, s posebnim fokusom na odnose s javnošću i medije. Na studentskoj sekciji koja je okupila studentske grupe iz BiH, Republike Hrvatske i Srbije predstavljeni su projekti i istraživanja utjecaja etičkih aspekata komunikaciju i digitalne medije. Ovogodišnju nagradu za najbolju studentsku prezentaciju dobili su studenti Studija odnosa s javnošću Sveučilišta u Mostaru Barbara Damjanović, Laura Soče, Lucija Rakušić s temom Manipulacija percepcije: Astroturfing i etički aspekti komunikacije u industriji duhana.

Svečanom otvorenju i službenom dijelu programa konferencije prethodio je panel pod nazivom Odnosi s javnošću između utjecaja i povjerenja: Iskustva i izazovi iz prakse, koji je otvorio važnu raspravu o izazovima u održavanju povjerenja u današnjem komunikacijskom okruženju. Uz panel, održana su izlaganja koja su se bavila etičkim, psihološkim i strateškim aspektima odnosa s javnošću.

Radni dio konferencije započeo je uvodnim predavanjima Digitalno doba i psihologija komuniciranja u 21. stoljeću kojim je obrađen utjecaj digitalizacije i novih tehnologija na način na koji komuniciramo, dok je drugo predavanje Je li etika u odnosima s javnošću i novinarstvu oksimoron?, postavilo izazovno pitanje o etici u profesijama koje se suočavaju s komercijalnim interesima i potrebom za brzim, često senzacionalističkim informacijama.

Kao i svake godine, organizacijski odbor konferencije nagradio je istaknute pojedince koji su zaslužni za promicanje i razvoj struke. Plaketu za izuzetan doprinos razvoju odnosa s javnošću, integrirane komunikacije i medija u Jugoistočnoj Europi dobili su prof. dr. sc. Iva Rosanda Žigo i prof. emerita Jadranka Lazić Lasić sa Sveučilišta Sjever te Manlio Napoli sa Sveučilišta u Mostaru.

Ovogodišnje izdanje konferencije u tri dana održavanja okupit će preko 70 sudionika uključujući više od 30 izlaganja. Program konferencije traje tri dana te je izravan prijenos moguće pratiti putem livestreama Sveučilišne televizije.