Održan završni projekt o primijenjenom ekolingvističkom istraživanju obrazovanja za okoliš i održivi razvoj
Na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Mostaru održan je završni događaj Federalnog projekta Primijenjeno ekolingvističko istraživanje obrazovanja za okoliš i održivi razvoj budućih nastavnika stranog jezika u FBiH koje financira Federalno ministarstvo obrazovanja i znanosti.
Voditeljica projekta prof. dr. sc. Izabela Dankić je istaknula kako žele predstaviti istraživački znanstveni projekt kroz zanimljive predavače s ciljem popularizacije i približavanja znanosti studentima i nastavnicima stranih jezika. „Zadovoljni smo što pored Federalnog ministarstva obrazovanja i znanosti imamo i snažnz potporu Britanskog kulturnog savjeta. Tema cijelog projekta je vezana za održivi okoliš s ciljem održivog razvoja“, objasnila je prof. Dankić.
Predavanje i radionicu održala je voditeljica English Connects programa za šire europsko područje iz Britanskoga kulturnoga savjeta Tatjana Slijepčević o temi "Ethical Perspectives of Using AI in Educational Environment“. Drugi dio radionice održale su prof. dr. sc. Izabela Dankić i doc. dr. sc. Jelena Jurčić.
Slijepčević je rekla kako umjetna inteligencija ima ogroman potencijal u obrazovanju, ali zahtijeva odgovorno i etički promišljeno korištenje. „Trenutno ne postoje dovoljno razvijeni softveri koji bi pouzdano mogli otkriti korištenje alata umjetne inteligencije u obrazovnim kontekstima, pa je ključno da nastavnici i učenici razvijaju vlastiti unutarnji i moralni kompas u procjeni korištenja tih alata. Umjetna inteligencija već sada donosi značajne promjene u obrazovanju i ključno će biti osnažiti one koji je znaju ispravno koristiti, jer će upravo oni imati prednost u budućnosti“, poručila je Slijepčević.
Drugi dan programa obilježen je predavanjem potpredsjednice svjetskog udruženja profesora Engleskog jezika IATEFL Aleksandre Popovski o temi „Redefining Teacher Professional Development“. Popovski je govorila o tome što je potrebno u pripremi, obrazovanju i treningu budućih nastavnika stranih jezika.
Predstavljen je sami projekt i dodijeljene su nagrade pobjednicima nagradnog natječaja koji je održan u sklopu projekta.