
U Neumu je održan XVI. bosansko-hercegovački kongres nastavnika njemačkog jezika pod motom „Deutsch lehren und lernen in Vielfalt“, koji je okupio više od 70 nastavnika, predavača i stručnjaka iz zemalja njemačkog govornog područja. U organizaciji kongresa sudjelovale su profesorice s Filozofskog fakulteta SUM-a Darija Glibić i Magdalena Ramljak, a na radionicama su sudjelovale studentice njemačkoga jezika i književnosti Nikolina Andrić, Ivona Dunđer i Divna Vego.
Kroz bogat program održano je plenarno predavanje na temu „Transformacija uloge nastavnika: profesionalnost, osobnost i pedagogija u 21. stoljeću“, koje je naglasilo važnost suvremenih nastavnika kao mentora i voditelja procesa cjeloživotnog učenja te potrebu stalnog stručnog usavršavanja i primjene inovativnih metoda poučavanja. Uz to su održane brojne radionice posvećene profesionalnom razvoju, inovativnim pristupima učenju i kulturnoj raznolikosti u nastavi.
U svečanom programu sudionicima su se video porukama obratili veleposlanici Njemačke, Austrije i Švicarske, uputivši čestitke organizatorima i poželjevši uspješan i plodonosan rad.
Tijekom kongresa započeo je i poseban studentski projekt „LehrWert – Deutsch bewegt. Ich auch.“, koji zajednički organiziraju Goethe-Institut i Udruženje nastavnika njemačkog jezika Bosne i Hercegovine, a u koji su uključeni studenti svih germanističkih odsjeka u Bosni i Hercegovini. Projekt se sastoji od više faza, a završna online radionica još je u tijeku. S Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru u projektu sudjeluje studentica Nikolina Andrić, dok studenti diplomskog studija u okviru kolegija Školska praksa 2 aktivno prate i sudjeluju u projektnim aktivnostima kao dio svojeg profesionalnog osposobljavanja.
Profesorica Magdalena Ramljak, potpredsjednica Udruženja profesora njemačkog jezika u BiH i voditeljica projekta ispred Filozofskog fakulteta SUM-a, istaknula je važnost ovakvih događaja. „Ovaj kongres ima iznimnu važnost za buduće nastavnice i nastavnike jer im omogućuje direktan uvid u suvremene metode i pristupe nastavi jezika. Nastavnička profesija danas je izrazito deficitarna, a s obzirom na to da je od ove školske godine njemački jezik obvezan u osnovnim školama, potreba za kvalificiranim nastavnicima bit će još veća. Nadam se da će se mladi prepoznati u ovoj profesiji i shvatiti koliko je ona značajna i ispunjavajuća.“
Na kongresu su sudjelovale i studentice preddiplomskog studija Njemačkog jezika i književnosti Filozofskog fakulteta SUM-a. Ivona Dunđer i Divna Vego, koje su istaknule kako su za vrijeme boravka u Neumu imale priliku sudjelovati na raznim radionicama koje su im omogućile bolje razumijevanje uloge nastavnika i njenog značaja u radu s učenicima te kako na praktičan način upotrijebiti igre u nastavi. „Na taj način smo imale priliku same isprobati nastavne igre i shvatiti da učenje može biti puno zanimljivije nego što se čini. Ovo nam je stvarno dalo vjetar u leđa i potvrdilo da je posao nastavnice ono čemu težimo.“
Kongres je održan od 7. do 9. studenoga 2025. i još je jednom potvrdio važnost kontinuiranog stručnog usavršavanja i međusobne suradnje te prepoznatljiv doprinos Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru u obrazovanju budućih nastavnika njemačkog jezika.