Emilija Pavičević: Kroz debatne sekcije i književne klubove od profesora sam uzimala vrijednosti koje su me osnažile tijekom studija

„Vrijeme tijekom studija mi je u posebnom sjećanju i grad Mostar i Filozofski fakultet i svi profesori. Svi su oni na nas prenosili znanje, umijeće i ono što su u svom akademskom životu zapravo gradili“, rekla je u Jutarnjem programu Radija Herceg-Bosne alumna latinskog i hrvatskog jezika i književnosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru i savjetnica federalne ministrice kulture i sporta Sanje Vlaisavljević, savjetnica za organizaciju i strateško planiranje u oblasti zaštite kulturno – povijesnog naslijeđa Emilija Pavićević.

Nije imala dvojbu što studirati, jer je već u drugom razredu gimnazije znala da će studirati hrvatski jezik i književnost. „Studij latinskog sam upisala jer su me uvijek zanimali na neki način jezici koji su, često će to reći moji učenici, arhaični, ili zašto to učimo ako je to mrtvi jezik. Međutim, to su prve neke civilizacije za koje ja smatram da ne možemo znati civilizaciju neku drugu ukoliko ne znamo te primarne civilizacije.“

Istaknula je kako su tijekom imali aktivnosti poput debatnih sekcija, književnih klubova. „Sve to zapravo mi je pomoglo da ja sve te neke vrijednosti, za koje sam smatrala da su važne, na neki način njegujem i uzimam od svojih profesora ono što je meni potrebno da se osnažim i da dođem do tog da i ja mogu aktivno nekom prenijeti svoje iskustvo.“

Kazala je kako je misija nastavnika jako važna te da je stečeno znanje potrebno prenositi drugima, osobito djeci. „U nastavnom procesu sudjeluju i nastavnici i roditelji i učenici. Međutim, roditeljima se savjetuje pokušati djecu naučiti kako da budu samostalni, kako biti odgovoran i za svoje ocjene, ali i ponašanje. Škola je mjesto koje bi učenicima i profesorima trebalo biti drugi dom stoga je potrebno stvoriti pozitivnu atmosferu u odnosima između učenika i nastavnika“, poručila je Pavičević.

O ulozi profesora i učenika danas, ali i obrazovnom sektoru, očuvanju materinskog jezika, studiranju na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Mostaru te o svom bogatom iskustvu kroz desetogodišnji rad u školi više se može poslušati na poveznici.