Pomoćnica ravnatelja Srca doc. dr. sc. Sandra Kučina Softić predstavila kriterije za akreditaciju online studija

Na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Mostaru održana je sjednica pročelnika i tajnika studija na kojoj je pomoćnica ravnatelja Sveučilišnog računskog centra Sveučilišta  u Zagrebu (Srce) doc. dr. sc. Sandra Kučina Softić predstavila kriterije za akreditaciju online studija  Nacionalnog vijeća za znanost, visoko obrazovanja i tehnološki razvoj RH i prenijela iskustva u izvođenju nastave online.

Prodekan za nastavu Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Mostaru doc. dr. sc. Marko Odak je kazao kako su iskustva Srca od iznimne važnosti kako za Filozofski fakultet tako i za SUM. „S obzirom na okolnosti u obrazovanju nastale od pojave pandemije virusa Covid-19 jedan od odgovora mogu biti upravo online studiji. Da bi dobili očekivane ishode učenja i da bi online studiji bili jednako vrijedni i kvalitetni kao programi koji se izvode u klasičnom obliku nužan je sustavan pristup, definiranje jasnog okvira, kao i definiranje strategije fakulteta. Kriteriji koji su definirani u Republici Hrvatskoj mogu biti od pomoći da bi dobili kvalitetne online programe“, kazao je prodekan Odak.

Kučina Softić kaže kako je od pandemije sve veća zainteresiranost za online studijima i da Sveučilište u Mostaru, odnosno Filozofski fakultet  treba iskoristiti stečena iskustva i  znanja te ići proaktivno i pokrenuti i online studijske programe kojima bi se pozicionirali kao vodeći u okruženju. „ Online okruženje može osigurati kvalitetnu, inovativnu i fleksibilnu nastavu  koja će otvoriti mogućnosti studiranja širem krugu studenata, suradnju s drugim visokoškolskim ustanovama na nacionalnoj i internacionalnoj razini te povećati konkurentnost i prepoznatljivost fakulteta.“

Objasnila je kriterije koji su definirani u RH za akreditaciju online studija. „Nastava kod online studija ne mora biti u potpunosti online. Kod online načina izvođenja studija nužno je da postotak izvođenja nastave bude veći od 50%, dok ostali dio nastave što najčešće podrazumijeva praktični dio nastave, laboratorijske vježbe, terensku praksu i nastavu u učionici“, kazala je Softić.

Objasnila je kako virtualno okruženju omogućava modularnu nastavu koja se sastoji od manjih zaokruženih cjelina, te da je pri tome važno ishode učenja definirati, osim na razini predmeta, i za svaku cjelinu za taj predmet.

Kučina Softić jedna je od autorica knjige ,,Digitalna transformacija – novi pristupi i izazovi u obrazovanju“ u izdanju Sveučilišta Sjever, koju potpisuju još i professor emeritus Jadranka Lasić Lazić sa Sveučilišta Sjever i doc. dr. sc. Marko Odak, prodekan za nastavu Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru.