Na Filozofskom Fakultetu održano druženje „Treća smjena s knjigom“

Povodom Svjetskog dana knjige i autorskih prava na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Mostaru održano je druženje „Treća smjena s knjigom“ u okviru kojeg je održana radionica za djecu pod nazivom "Slušanje, čitanje i kazivanje priča".

Prof. dr. sc. Antun Lučić sa studija Hrvatskog jezika i književnosti govorio je o važnosti knjige i kulture čitanja. održao je predavanje u kojem je iznio neke od povijesnih činjenica, obljetnice, 555 godina od Gutemberga, 505 godina od rođenja pjesnika vrta Antuna Sasina (i knjižnica je intelektualni vrt), 410 godina od tiskanja Epistole i evangelja fra Ivana Bandulavićeva, 1613., zatim 150 godina od  Matoševa rođenja, 100 godina od rođenja putopisca Matka Peića.

„Knjiga je prostor-vrijeme, umjetnička i znanstvena oaza, svojevrsno svjetovno svetohranište, gazofilacium; ona je proizlazi iz Objave i traje za Obećanje, taj neprevarljiv dragulj duha, oduvijek, u tijeku i za dolazeće doba. Večernji sati podsjećaju na Nikodema, učenika koji je dolazio Učitelju noću, neprimijećen, ali s obostranom nakanom da razluče vrijednih od nevrijednih pogleda. Radišna 'treća smjena' povezuju svakako stare i novije knjige, iz humanističkih i društvenih područja, uključuju se autori i njihova prava, tiskarstvo i nakladništvo, knjižnice i čitaonice, nikad posljednji studenti i profesori, raznoliki čitatelji i mladi“, kazao je prof. Lučić.

Radionicu "Slušanje, čitanje i kazivanje priča" održali su Klub studenata hrvatskog jezika i književnosti „Franjo Milićević“ i Udruga studenata psihologije „Mentalist“ kao jedan od načina uspostavljanja i razvijanja bliskih odnosa između najmlađih i odraslih. Student Ivan Dugandžić ispričao je djeci priču "Vuk i sedam kozlića", potom je studentica Ivana Miličević pročitala priču "Bremenski svirači", a studentica Magdalena Lasić ukazala je na psihološku dobrobit čitanja i pričanja priča, kao i njihovu ulogu u izgradnji međuljudskih odnosa.

„Prilikom pričanja priča djeci bitno je pokušati prenijeti emocije kroz čitanje i pričanje priča jer ih učimo o emocijama, o njihovoj revelaciji te kada i kako je neku emociju bitno pokazati. Na taj način u njima budimo empatiju, učimo djecu ranom moralnom razvoju, što je jako bitno kod djece probuditi u što ranijom dobi“, rekla je studentica Lasić.

Lasić je kazala kako je važno izlagati djecu različitim emocijama, ne samo onim ugodnim kroz sretne priče, nego da ih se u nekom sigurnom okruženju izloži emocijama kao što su strah, ljutnja, tuga te ih se na taj način uči da su i to prirodne emocije.

Na radionici su sudjelovala djeca iz Centra za djecu, mlade i obitelj SPES. Posjetitelji su imali priliku pogledati kutak „Znanost kroz knjigu“ gdje su bile predstavljene publikacije profesora Filozofskog fakulteta SUM-a. Uz vodstvo Sanje Ledić razgledali su knjižnicu Filozofskog fakulteta „Matija Divković“ koja broji više od 20 tisuća naslova, sudjelovali su u razmjeni knjiga, a za svi prisutni dobili su i knjigu na dar.