Konferencija PR, Media & Sports Days završena s fokusom na umjetnu inteligenciju i sport

Posljednji dan Međunarodne znanstveno-stručne konferencije PR, Media & Sports Days s područja odnosa s javnošću, integrirane komunikacije i medija bio je posvećen sportu. U treći dan konferencije gledatelje su uveli Hrvoje Jozak iz GNK Dinamo Zagreb i Ivan Ivković sa SportKluba panelom Analitika u modernom nogometu koji je moderirao Ivan Tomić iz nogometnog magazina FourFourTwo.

Nakon panela uslijedila su izlaganja koja su na zanimljiv način povezala temu umjetne inteligencije sa sportom. Neka od njih bila su: Primjena novih tehnologija u sportu, Var sustav u nogometu, Korištenje informatičke tehnologije i analitike u sportskim medijima. Novost ovogodišnje konferencije bila je završna sekcija Poster prezentacije na kojoj su se izlagači dotakli tema, kao što su korištenje Chatbotova, korištenje umjetne inteligencije u kriznom komuniciranju te primjena umjetne inteligencije u vizualnoj komunikaciji.

Konferencija PR, Media & Sports Days ističe se po kreativnosti i digitalne inovativnosti, a to se najbolje pokazalo na samom zatvaranju konferencije jer je zaključke konferencije pročitala umjetna inteligencija. Tijekom protekla tri dana sudionici su mogli slušati inspirativna predavanja, konstruktivne panel rasprave i prezentacija koje su obogatile razumijevanje utjecaja umjetne inteligencije na područja komunikacije, sporta, medija i drugih znanstvenih disciplina. Konferencija PR, Media & Sports Days pozicionirala se kao platforma koja čini znanje dostupnim svima, a prije svega studentima.

Na temelju izlaganja i panel rasprava Organizacijski odbor Konferencije utvrdio je ukupno sedam zaključaka:

1. Primjenom alata umjetne inteligencije u odnosima s javnošću može se preciznije i lakše ciljati stratešku javnost i postići veću interaktivnost i pozornost medija, što sve skupa čini odnose s javnošću učinkovitijim.
2. Najveća prednost i revolucija u pripremama kampanja u odnosima s javnošću jest aplikacijska vrijednost alata umjetne inteligencije u prikupljanju i analiziranju golemoga broja podataka, zahvaljujući kojima se može individualizirati publiku i  personalizirati sadržaj prema recipijentima.
3. Iako umjetna inteligencija može pridonijeti profesionalnim djelatnostima temeljenim na komunikaciji, istovremeno zahtijeva dodatno znanje i stručnost kako bi se pravilno razumjela i primijenila. Ovo je podsjetnik na važnost stalna usavršavanja i prilagodbe novim tehnološkim trendovima.
4. Osim što odnosi s javnošću zastupaju interese organizacije za koju rade, postoji i etička obveza služenja javnomu interesu. Dakle, kada je riječ o implementaciji umjetne inteligencije, potrebno je razmotriti način na koji se podatci prikupljaju i koriste jer kao i svaka druga tehnologija, ona sama po sebi nije ni dobra, ni loša, nego to ovisi o korisnicima koji je rabe.
5. Područja u kojima je najpotrebniji razvoj alata umjetne inteligencije su zasigurno područja tehničke produkcije sadržaja - tekst, video i fotografije. Svjesnost o potrebi i načinu primjene umjetne inteligencije je prisutna i preporuka je svima u svim strukama, ne samo u novinarstvu, da se nauče koristiti alatima umjetne inteligencije jer je ona već prisutna i postaje uvjet bez kojeg se neće moći.
6. Sa naglaskom na analitici baze podataka i korištenju alata temeljenih na umjetnoj inteligenciji, može se zaključiti da su nove tehnologije ne samo budućnost, već i neizostavan dio sadašnjosti sporta. Klubovi, sportaši i treneri koji usvajaju ove tehnologije imaju očiglednu prednost u optimizaciji performansi, razumijevanju protivnika i smanjenju rizika od ozljeda.
7. Uspjeh u sportu zahtijeva integraciju analitike i umjetne inteligencije. Od strategija tijekom utakmica do prilagodbi treninga, umjetna inteligencija pruža ključne uvide koji često čine razliku između pobjede i poraza.

Predsjednik Organizacijskog odbora doc. dr. sc. Marijan Primorac zahvalio je svim sudionicima Konferencije, posebno suorganizatorima Inland Norway University of Applied Sciences i Sveučilištu Sjever, članovima Organizacijskoga i Izvršnoga odbora, medijskim partnerima i sponzorima Podravki, Vladi Hercegovačko-neretvanske županije, Hrvatskoj pošti Mostar i Ledi koji su još jednom prepoznali društvenu važnost ove Konferencije i poduprli njezino održavanje. Naposljetku predsjednik Organizacijskog odbora najavio je devetu Konferenciju s radnim naslovom „Etika u odnosima s javnošću, medijima i sportu“.

Tijekom tri dana znanstvenici i praktičari s područja komunikacije, sporta, medija i drugih znanstvenih disciplina predstavili su nam svoja iskustva, znanja i promišljanja o poveznicama i implikacijama utjecaja umjetne inteligencije na trendove i praksu odnosa s javnošću, medija i sporta. Jedno od ključnih pitanja bilo je kako alati umjetne inteligencije utječu na svijet odnosa s javnošću i komunikaciju općenito.